السلام عليكم

Friday, August 12, 2011

❤..Tragedi Malam Terawih..❤

Kisah bermula pada malam bulan puasa selepas tahun masihi..
Lokasi : sebuah kampong..
Masa   : sesudah bebuka..
Pada mlm 2 seprti mlm2 yg sebelomnye aku n kwn2 pg surau nk solat terawih..
Kitowg naik beskal la ape lg..bdk2 la katekn..kitowg ber-4 so 1 beskal naik be-2..
aku naik beskal sniri tp Ani tompang aku..Sue plak naik ngan Kila..(nama mreka adlh bkn nama sebenar..)
nk jimat kos..(ehh beskal gne kos yg tggi ke..??..ahaha..)
Kemudian azan pon berkumandang menandakn nk mula solat isyak..
kami pon trus masuk tuk mndapatkn saf yg paling belakang..(hakhak..bdk2 nakal mmg cmni..)

Selesai solat terawih..
Bile selesai jew terawih kami pon trus kluar mncari beskal kami...
masing2 nk cpt smpaikn selipar pon tertuka..nasib la dpt semula law x mst mak aku marah..
kami bercadang mahu trus pulang kerana risau jika lambat ibu bapa kami akan marah..(hakhak ayat x bleh blah..)Dengan tergopoh-gapah kami mndapatkn beskal kami..terhoyong hayang aku mmbawa beskal tersebut..dh la lorong yg kami lalui gelap..tiba².................ade sesuatu yg aku terlanggar............
gedebukkKKKK....
"adoiiiiiiii.....
sakit bontot aku..."
suara Ani kedengaran..
"makkkk sakit kaki aku...."(aku menjerit..)
"ahahahahaha...ape la korg ni bwk beskal pon x reti ke...."
(suara Sue bukan nme sbnr kedengaran mengejek aku yg jatuh..)
"cissss...ko gelak la Sue kang ko yg kne bwu ko taw..."
ngan kudrat yg msh ada aku bangun..lalu aku memandang ke hadapan...
"alamakkkkk...! besarnye badan die..."(Ani berkata setelah lama mnyepi..)
aku ternganga...di hadapan ku kini ade sesuatu yg amat besar..
malah mnyeramkan aku..bulu roma ku tetibe jew meremang...
cam ade sesuatu jew ni...tnpa berfikir pnjang aku mnjerit...
"woiii hantuuuuuu...larikkkkkkkkkkkkkkk..."
sekuat tenaga aku n de geng berlari mninggalkn beskal kami...
sesampai di rumah aku trus mngurungkan diri di dalam bilik...aku tertido berharap ape yg aku lihat td hnyalah mimpi...

Matahari pon keluar..
Pagi² lg aku dh smpai kt umah Ani..(bkn nme sbnr..)..aku brcdang nk ajak beliau
pg ambik beskal aku yg tertggal smlm...lalu Ani brsetuju...
sesampai jew kami di tmpat kejadian..aku mula mlihat sekeliling..seram...tetiba Ani mnjerit...
"Aaaarrgghhhh...adekah bnde ini yg kita langgar smlm...?"..aku mnjwb...
"OMG...! biar betul..."...ahahahah rupe² bnde besar yg aku langgr semlm bkn lah hantu tp pokok besar yg dh berpuluh tahun hidop...pokok 2 mmg besar n tggi lebih dri manusia biase...bodohnye kami pd mlm semalam...ahahahahahaa...

~Cerita adalah rekaan semata²..tiada kene mngena ngn sesiapa..jika ada ia hnyalah kebetulan...

No comments:

Post a Comment

Next Post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...