السلام عليكم

Monday, May 6, 2013

Cintai aku kerna Allah●●

Tuhan tolong lembutkan hati dia
Untuk terima ku seadanya
Kerna ku tak sanggup
Kerna ku tak mampu
Hidup tanpa dia di sisi ku..


Duhai cinta hatiku,

Aku tidak mengharapkan cintamu, tapi Allah telah menundukkan hatiku tuk terima dirimu seadanya. Kerna itu juga aku dengan rela hati mencintaimu setulus hati ku.

Duhai cinta hatiku,

Dengarlah bisikan hati ku ini, benar diri ini tidak mampu hidup tanpa diri mu. Telah ku berusaha tuk mengusir perasaan ini tapi sungguh ku tak mampu.  Ku tak mampu berpura-pura tuk melupakanmu kerna ku yakin besar kasih-NYA kau telah di ciptakan buat ku. Walau ku tahu aku tidak sempurna tapi akan ku berusaha tuk jadi yang lebih baik. Aku tidak setabah Mariam tak secantik Balqis, tak setulus Zulaikha, tak sekuat Siti Hajar dan tak semulia Siti Khadijah r.a.. 

Duhai cinta hatiku,

Ku mohon tuk terima aku ikhlas kerna Allah dan akan mencintai aku kerna Allah.
Andai aku adalah tulang rusukmu yang telah hilang, Aku berharap jika nanti Allah pertemukan kita dan kau akan selalu membimbingku agar aku menjadi wanita yang solehah yang nantinya akan menjadi bidadarimu di syurga kerana aku ingin kita akan disatukan di dunia dan di akhirat. 

Duhai pemilik hatiku,

Andai kau ditakdirkan untukku, ku harap kau boleh menjadi imam buatku dan anakku, kau boleh menjadi pemimpin yang baik dalam rumah tangga kita, kau boleh mencintaiku apa adanya dan boleh mengurus kekuranganku dengan penuh bijaksana. Dan andai aku salah tegurlah aku dengan kata-katamu yang penuh dengan kelembutan dan kebijaksanaan kerna aku hanya mengharapkan imam yang baik dalam rumah tanggaku. Yang selalu dapat membawa aku ke jalan yang diredhaiNya. Jalan yang menuju syurgaNya bersama dirimu..




No comments:

Post a Comment

Next Post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...